OPIS LIKA

Iako su u trećem izdanju igre DUNGEONS & DRAGONS, kolektivne osobine različitih rasa i profesija detaljno opisane, to ne znači da vaš lik mora biti ograničen tim stereotipima. Unutar tih okvira, može postojati bezbroj karakteristika koje lako mogu izdvajati vaš lik od drugih pripadnika njegove rase i profesije baš kao što se i u stvarnosti ljudi najčešće samo malim delom uklapaju u neki stereotip. Različitost od kulturnog stereotipa, osećanje nepripadnosti društvu i zajednici mogu upravo biti razlog zbog koga je neko napustio zavičaj i krenuo u avanture. Postoji mnogo načina da vaš lik učinite posebnim, drugačijim i unikatnim.

Naredno izlaganje je podeljeno u tri dela: Poreklo, Karakter i Izgled (Background, Personality, Appearance). U svakom od ova tri dela nalaze se pitanja a odgovori na njih bi trebali da se nadju u opisu lika. Nije potrebno da napišete roman opisujući život i izgled lika, dakle, ne morate odgovoriti na sva pitanja i taj opis ne mora da bude detaljan.

Ukoliko je moguće, igrač bi trebao da konsultuje Dungeon Mastera pri pisanju ovog opisa kako lik ne bi bio "neigriv" ili ometajući za svet koji DM priprema, na primer: "Ja sam mesija i imam milione sledbenika" ili "Čitavo kraljevstvo pripada meni". Imajte na umu da igru najčešće počinjete sa veoma ograničenom imovinom, bez sledbenika ili neke velike pomoći drugih pa tako eventualno možete biti princ porobljenog kraljevstva koji je po rodjenju ostavljen pred vratima nekog manastira ili klerik koji pokušava da dokaže da je mesija pa će vam za ostvarenje cilja koji želite da ostvarite trebati godine napornog rada i ubedjivanja.

Poreklo
Kao možda najbitniji aspekt pri stvaranja lika, poreklo pruža osećaj lične istorije, vaspitanja i životnog iskustva što prilično odredjuje i nečiji karakter i izgled. Zapamtite da ne ostavljaju samo lepe uspomene veliki trag na nečiji život već i loši dogadjaji, iskustva i ljudi.

-Porodica
Kakvi su bili roditelji ili staraoci lika? Da li ima braću ili sestre? Da li je zasnivao svoju porodicu? Da li planira da jednog dana zasnuje porodicu? Ima li nekih drugih rodjaka, da li su bitni po nečemu, da li su živi, mrtvi, nestali, porobljeni, zarobljeni, razvedeni, itd? Ima li nekih velikih porodičnih tajni?

-Dom
Gde je lik odgajan? Kakav je bio status njegove porodice (bogatstvo, ugled, moć…)? Da li se porodica selila? Da li lik ima svoj dom?

-Detinjstvo/odrastanje
Kakav je lik bio kao dete/adolescent? Postoje li neki dogadjaji ili neprijatelji iz tog perioda, koji su vredni pažnje? Da li je lik naučio neke veštine dok je bio dete/adolescent?

-Karijera
Zašto se lik bavi profesijom kojom se bavi? Kako je naučio da se bavi time? Da li je to učenje bilo teško ili lako? Da li je uradio nešto značajno od tada? Kakve je poznanike, prijatelje, neprijatelje ili mentore stekao za vreme učenja ili prateći svoju karijeru?

Karakter
Karakter lika odredjuje kako treba igrati sa tim likom i treba ga odrediti prema poreklu, opisanom u prethodnom delu. Razmislite kako su vaspitanje, porodica, prethodno iskustvo itd. uticali na njegov pogled na svet, moral, ideale i da li je on postao takav upravo zbog svog porekla ili uprkos svom poreklu. Razmislite, da li se on uklapa u kulturni stereotip svoje rase i profesije ili ne.

-Stavovi
Šta mu se svidja, šta voli? Šta mu se ne svidja, šta ne voli? Kakvi su njegovi stavovi prema seksu, magiji, religiji, kršenju zakona? Kakvi su njegovi stavovi o konfliktima (fizičkim ili drugim)? Da li ima neke zablude ili predrasude?

-Koncepcije
Kako lik vidi sebe? Kako ga drugi ljudi vide? Ako bi mogao da bude sumiran jednom rečju, koja bi to bila? (osvetnik, buntovnik, pravednik…) Šta bi promenio kod sebe, kada bi mogao?

-Stremljenja
Šta je njegov najveći strah, najveći košmar? Šta mu je najveća nada, želja, san, težnja? Šta ga motiviše? Da li postoji nešto što ne bi nikad uradio?

-Razno
Kakav je njegov smisao za humor? Da li ima neke hobije, kako se odmara? Da li ima neke tikove, tripove, komplekse…?

Izgled
Izgled lika je ono što se prvo primeti na njemu i može dosta da kaže o njegovoj ličnosti, profesiji i poreklu. Detaljan opis izgleda lika daje igraču mogućnost da bolje zamisli lik kojeg vodi kroz igru i uopšte, da se bolje uživi u igru. Sem što pomaže igračima da bolje vizuelno zamisle likove, omogućava i Dungeon Masteru da odredi kako će drugi likovi (NPCs) reagovati na pojavu tog lika. Izgled ne mora da ispoljava sve karakteristike lika. Nisu svi fighteri namršteni i odlučni, niti su svi čarobnjaci mršavi i slabašni. Razni alhemijski i magični dodaci mogu liku dati poseban ili čak ekscentričan izgled.

-Fizički izgled
Koliko je lik visok i težak? Kako je gradjen, da li je mišićav, mršav, debeo, dugonja…? Koje je boja njegove kose, brkova, brade, kože? Kakvog oblika i boje su mu oči, i kakve emocije odražava njegov pogled? Da li ima neke ožiljke, kožne fleke, tetovaže, karakteristične mladeže? Kako deluje drugima? (prijateljski, smireno, nervozno…) Kako zvuči njegov glas? Da li ima neke omiljene izreke ili fraze? Kako se lik kreće, hoda i drži. Šta bi lik promenio u svom izgledu? Ako bi se izgled lika sumirao u jednu reč, koja bi to reč bila? Kako drugi opisuju vašeg lika?

-Odeća
Kako se lik oblači kada se odmara, putuje, radi ili bori? Kako se oblači kada želi da ostavi utisak na druge?

-Stvari
Da li postoji stvar od koje se lik ne odvaja i koja je to stvar? (neki poklon, draga uspomena…)

Originalni tekst je napisao
Colin Chapman,
ovo je prevod i prerada.