Nastojanje da se ovaj sektor Dunava
ucini plovnim i bezbednim za plovidbu datiraju jos pre nase ere, za vreme
Cezara, a docnije za vreme Trajana. Radovi na uredjenju djerdapskog sektora
Dunava obuhvatili su uklanjanje stena sa plovnog puta i podizanje hidrotehnickih
gradjevina (Sipski kanal i dr.), kako bi se sto vece kolicine vode
prebacile u plovni put i time povecala njegova propusna moc.
Izgradnja Sipskog kanala zapoceta je
1890. godine, a zavrsena 1896. godine. Kanal je bio izgradjen na desnoj
obali Dunava. Kanal je bio dug 2000 m a sirok 80 m.Uvedena je dopunska
vuca plovila, pomocu snaznih lokomotiva i tegljaca. Iako je Dunav u ovom
delu bio sirok 1000 m, ove mere i pored svih napora i znatnih investicija
nisu mogle znacajnije izmeniti osnovne karakteristike plovnog puta - do
5 m u secundi; ceste prekide plovidbe, koje su u susnim godinama trajale
po nekoliko meseci, kao i ceste havarije plovila.
Svi problemi radikalno su reseni izgradnjom
djerdapske brane i brodskih prevodnica. Sve brane na Dunavu i uopste na
plovnim rekama predstvljaju smetnju za plovidbu. Suprotno tome, ova brana,
Hidro elektrana "Djerdap I", prestavlja tehnicko
resenje za plovidbu kroz ovaj sektor Dunava. |