Pravila (Rule books)

Za svaku igru postoje pravila. Samim tim što role-playing igre obuhvataju sve aspekte života i pravila za njih su najčešće veoma obimna. Knjige sa pravilima najčešće imaju od 200 do preko 300 strana. Nemojte da vas to u startu obeshrabri. Pravila se ne moraju znati napamet. DM je zadužen za to da ih zna, tumači i poštuje. Pravila se najčešće uče u hodu, igrajući se, od DM-a i drugih igrača. Veliki broj pravila se bavi situacijama koje se i ne dešavaju tako često, rasama i profesijama koje vas ne interesuju te vam možda vam nikada neće ni biti potrebna. Neka su i rezervisana za DM-a i ne morate ih znati. Pravila je ipak korisno znati kako bi bili sigurniji u to šta vaš lik može a šta ne može da uradi i kolika je verovatnoća da ćete odredjenu radnju uspešno izvršiti.

 

 

Pravila se nekada (u zavisnosti od igre i proizvodjača) nalaze u samo jednoj knjizi a nekada u više pa su i podeljena na osnovna pravila i dodatne knjige koje obično sadrže neke dodatne magije, izmene i dopune pravila, dodatak novih rasa i profesija.

Osnovne knjige pravila za D&D su: Player's Handbook, Dungeon Master Guide i Monster Manual.

Primer pravila

(Preuzeto iz D&D Player's Handbook-a)

Juriš (Charge)
Juriš je standardna akcija koja vam dozvoljava da se krećete duplo više i napadnete u istom potezu. Pa ipak, juriš ima svoja ograničenja.
Kretanje tokom juriša: Morate se kretati pre napada, ne posle. Morate se kretati najmanje 10 stopa a najviše duplo od razdaljine koju inače prelazite u jednom potezu. Čitavo kretanje mora biti u pravoj liniji bez ikakvog skretanja. Morate se zaustaviti čim vam je neprijatelj u dometu oružja. Ne možete proći pored njega i napadnuti ga iz drugog pravca.
Napad: Posle kretanja možete izvesti jedan melee napad. Juriš vam donosi bonus +2 na vaš attack roll zbog siline napada. Pošto je juriš nemoguć bez malo nesmotrenosti, vaš Armor Class se smanjuje za 2 u toku te runde. Bez obzira na to da li inače imate mogućnost više napada u toku jednog poteza usled visokog nivoa ili dva oružja u rukama, u toku juriša možete udariti samo jednom.
Viteško koplje i juriš: Viteško koplje (lance) nanosi duplo jači udarac ukoliko ga koristi napadač na konju prilikom juriša.
Oružje pripremljeno protiv juriša: Koplja, trozubci i druga odredjena probadajuća oružja nanose duplo jači udarac ukoliko su unapred priremljena (akcija najavljena prethodno) i iskorišćena protiv lika koji juriša na vas. (see Table 7-4: Weapons, str 98-99, i Ready, str 134)


melee attack - borba prsa u prsa
attack roll- broj dobijen bacanjem kockice koji odredjuje da li ste pogodili neprijatelja
brzina (speed) - broj stopa koje lik može preći u jednom potezu
foot - stopa - oko 30,5 cm
Armor class (AC) - broj koji je potrebno dobiti da bi nekog pogodili, predstavlja nečiju ukupnu sposobnost odbrane

 

prethodna strana

Role-playing

home

sledeća strana

Kockice

Autor sajta:
payton