|
|
Pravila (Rule books)
Za svaku igru postoje pravila. Samim
tim što role-playing igre obuhvataju sve aspekte života i pravila za
njih su najčešće veoma obimna. Knjige sa pravilima najčešće imaju od
200 do preko 300 strana. Nemojte da vas to u startu obeshrabri. Pravila
se ne moraju znati napamet. DM je zadužen za to da ih zna, tumači i
poštuje. Pravila se najčešće uče u hodu, igrajući se, od DM-a i drugih
igrača. Veliki broj pravila se bavi situacijama koje se i ne dešavaju
tako često, rasama i profesijama koje vas ne interesuju te vam možda
vam nikada neće ni biti potrebna. Neka su i rezervisana za DM-a i ne
morate ih znati. Pravila je ipak korisno znati kako bi bili sigurniji
u to šta vaš lik može a šta ne može da uradi i kolika je verovatnoća
da ćete odredjenu radnju uspešno izvršiti.
|
Pravila se
nekada (u zavisnosti od igre i proizvodjača) nalaze u samo jednoj knjizi
a nekada u više pa su i podeljena na osnovna pravila i dodatne knjige
koje obično sadrže neke dodatne magije, izmene i dopune pravila, dodatak
novih rasa i profesija.
Osnovne knjige pravila za D&D su: Player's Handbook, Dungeon Master
Guide i Monster Manual.
Primer pravila
(Preuzeto
iz D&D Player's Handbook-a)
Juriš (Charge)
Juriš je standardna akcija koja vam dozvoljava da se krećete duplo više
i napadnete u istom potezu. Pa ipak, juriš ima svoja ograničenja.
Kretanje tokom juriša: Morate se kretati pre napada, ne posle.
Morate se kretati najmanje 10 stopa a najviše duplo od razdaljine koju
inače prelazite u jednom potezu. Čitavo
kretanje mora biti u pravoj liniji bez ikakvog skretanja. Morate se zaustaviti
čim vam je neprijatelj u dometu oružja. Ne možete proći pored njega i
napadnuti ga iz drugog pravca.
Napad: Posle kretanja možete izvesti jedan melee
napad. Juriš vam donosi bonus +2 na vaš attack
roll zbog siline napada. Pošto je juriš nemoguć bez malo nesmotrenosti,
vaš Armor Class se smanjuje za 2 u toku te
runde. Bez obzira na to da li inače imate mogućnost više napada u toku
jednog poteza usled visokog nivoa ili dva oružja u rukama, u toku juriša
možete udariti samo jednom.
Viteško koplje i juriš: Viteško koplje (lance) nanosi duplo jači
udarac ukoliko ga koristi napadač na konju prilikom juriša.
Oružje pripremljeno protiv juriša: Koplja, trozubci i druga odredjena
probadajuća oružja nanose duplo jači udarac ukoliko su unapred priremljena
(akcija najavljena prethodno) i iskorišćena protiv lika koji juriša na
vas. (see Table 7-4: Weapons, str 98-99, i Ready, str 134)
|