DUNGEON MASTER

DM je centralna figura ove igre. Od njega zavisi koliko će se igrači zabaviti. DM mora da bude veoma maštovit, sposoban da predvidi različite reakcije igrača i puteve koje bi oni mogli da izaberu.
Biti Dungeon Master je veoma zahtevno. Ponekad će on nekoliko dana smišljati situacije kroz koje će igrači proći za pola sata. On mora znati svoje igrače i kakve vrste avantura oni vole. On mora odlično poznavati pravila i biti sposoban da objasni nezadovoljnom igraču zašto se njegov lik udavio.
Potrebno je da dobro opisuje ono što zamisli i stvori pravu atmosferu u kojoj će igrači zaista osećati da su zmajevoj pećini i da im hladan znoj curi niz ledja. Svaka reakcija igrača se nikad ne može predvideti, pa DM mora brzo da razmišlja i smisli šta se desilo kad su heroji skrenuli desno od Albukerkija. DM ne sme da bude popustljiv jer će igrači uvek želeti da zloupotrebe pravila u svoju korist. Nije to za svakoga...


Dungeon Master Guide je knjiga koja sadrži mnogobrojna uputstva za Dungeon Mastere koji žele da svoje avanture i kampanje kroje po pravilima Tamnica i Zmajeva.

Prvo poglavlje je predvidjeno za manje iskusne Mastere i sadrži neophodne savete o vodjenu avantura i kampanja, prilagodjavanju stila igre željama igrača, balansiranju težine i nagrada, menjanju pravila i sličnim temama.


Drugo poglavlje se bavi likovima i pomaže DM-u koji želi da svojim igračima dozvoli korišćenje novih rasa, podvrsta postojećih rasa, novih klasa i "prestižnih" klasa (klase sa odličnim specijalnim sposobnostima koje igrači mogu dobiti na višim nivoima ukoliko ispunjavaju odredjene uslove). U njemu se nalaze i tabele koje znatno olakšavaju kreaciju likova sa kojima će se igrači susretati u igri.

Treće poglavlje se bavi vodjenjem igre, pojašnjava neka pravila i pruža neka alternativna pravila za koje se DM može opredeliti ako mu se više dopadaju nego ona iz PHB.

Sledeća tri poglavlja se bave stvaranjem avantura, kampanja i svetova. Objašnjenja su dobra, detaljna i veoma korisna našim Masterima koji ne mogu da troše mnogo svog novca na kupovinu zvaničnih svetova i avantura.
Sedmo poglavlje se bavi nagradama tj. dodeljivanjem XP (iskustvenih poena) i blaga.

Poslednje i najveće poglavlje se bavi magičnim predmetima. Tu su saveti vezani za postavljanje (umerenost je ključna) magičinih predmeta u svoje avanture, njihov izgled, identifikovanje, korišćenje. Zatim slede dugačke tabele i detaljni opisi (poneka slika) magičnih oklopa, oružja, napitaka, prstenja, štapova, skrolova i raznih drugih magičnih predmeta kao što su ogrlice, rogovi, rukavice, boce, plaštovi itd. Dosta su pojašnjeni inteligentni i ukleti magični predmeti, dato je i nekoliko artifakata (legendarni predmeti velike moći) a za kraj su ostavljena detaljna uputstva koja se bave načinima na koje čarobnjaci u igri mogu stvarati magične predmete.

Na samom kraju knjige nalaze se brojne tabele koje tako sakupljene na jednom mestu znatno
olakšavaju posao DM-u. Knjiga je ipak knjiga i kao takva glomazna pa preporučujem da se tih nekoliko strana (i još nekoliko tabela koje su DM-u često potrebne) fotokopiraju kako bi tokom partije DM mogao još lakše i brže da se snadje.

Svaki DM može da menja pravila ako misli da je to potrebno. Najbolje je da se o takvim izmenama dogovori sa igračima i dobije njihovu saglasnost.

Saveti za novopečene Dungeon Mastere - Veoma korisni saveti, ponešto za svakoga, obavezno pročitajte i pišite ako želite da dodate još neki savet!

Za kraj, mali savet igračima: "Dungeon Master je UVEK u pravu!"

Dungeon Master (DM) i Game Master (GM) su sinonimi.

Obavezno pregledajte Riznicu, u njoj
se mogu pronaći mnoga blaga koja bi mogla da zatrebaju jednog dana.

prethodna strana

Minotaur

home

sledeća strana

Krčma

Autor sajta:
payton