Dungeon Master Guide je knjiga koja sadrži
mnogobrojna uputstva za Dungeon Mastere koji žele da svoje avanture i
kampanje kroje po pravilima Tamnica i Zmajeva.
Prvo poglavlje je predvidjeno za manje iskusne Mastere i sadrži neophodne
savete o vodjenu avantura i kampanja, prilagodjavanju stila igre željama
igrača, balansiranju težine i nagrada, menjanju pravila i sličnim temama.
Drugo poglavlje se bavi likovima i pomaže DM-u koji želi da svojim
igračima dozvoli korišćenje novih rasa, podvrsta postojećih rasa,
novih klasa i "prestižnih" klasa (klase sa odličnim specijalnim
sposobnostima koje igrači mogu dobiti na višim nivoima ukoliko ispunjavaju
odredjene uslove). U njemu se nalaze i tabele koje znatno olakšavaju
kreaciju likova sa kojima će se igrači susretati u igri.
Treće poglavlje se bavi vodjenjem igre, pojašnjava neka pravila
i pruža neka alternativna pravila za koje se DM može opredeliti
ako mu se više dopadaju nego ona iz PHB.
Sledeća tri poglavlja se bave stvaranjem avantura, kampanja i svetova.
Objašnjenja su dobra, detaljna i veoma korisna našim Masterima koji
ne mogu da troše mnogo svog novca na kupovinu zvaničnih svetova
i avantura.
Sedmo poglavlje se bavi nagradama tj. dodeljivanjem XP (iskustvenih
poena) i blaga.
Poslednje i najveće poglavlje se bavi magičnim predmetima. Tu su
saveti vezani za postavljanje (umerenost je ključna) magičinih predmeta
u svoje avanture, njihov izgled, identifikovanje, korišćenje. Zatim
slede dugačke tabele i detaljni opisi (poneka slika) magičnih oklopa,
oružja, napitaka, prstenja, štapova, skrolova i raznih drugih magičnih
predmeta kao što su ogrlice, rogovi, rukavice, boce, plaštovi itd.
Dosta su pojašnjeni inteligentni i ukleti magični predmeti, dato
je i nekoliko artifakata (legendarni predmeti velike moći) a za
kraj su ostavljena detaljna uputstva koja se bave načinima na koje
čarobnjaci u igri mogu stvarati magične predmete.
|
 |
Na
samom kraju knjige nalaze se brojne tabele koje tako sakupljene na jednom
mestu znatno
olakšavaju posao DM-u. Knjiga je ipak knjiga i kao takva glomazna pa preporučujem
da se tih nekoliko strana (i još nekoliko tabela koje su DM-u često potrebne)
fotokopiraju kako bi tokom partije DM mogao još lakše i brže da se snadje.
Svaki DM može da menja pravila ako misli da je to potrebno. Najbolje je
da se o takvim izmenama dogovori sa igračima i dobije njihovu saglasnost.
Saveti za novopečene Dungeon Mastere - Veoma korisni saveti, ponešto za svakoga, obavezno pročitajte
i pišite ako želite da dodate još neki savet!
Za kraj, mali savet igračima: "Dungeon Master je UVEK u pravu!"
|