Player's Handbook

Chapter 6

OPIS LIKA

Kako vaš lik izgleda? Koliko je star? Kakav utisak ostavlja na druge? Kada se moli, kojem bogu se moli? Šta ga je podstaklo ili nateralo da napusti svoj dom i krene u avanture?
Ovo poglavlje vam pomaže da stvorite identitet svom liku, detalje koji će ga oživeti i po kojima će se razlikovati od drugih. Po mnogima, ovo je najbolji deo igre mada oni koji su navikli da igraju kompjuterske igre često ne obraćaju mnogo pažnje na to ("Ma šta me briga za boju očiju, nego koliko jako udaram sa ovim mačem?").

Kada tek započinjete igru ne morate imati potpuno jasnu sliku o tome kakav je vaš lik. To možete razvijati sa vremenom a možda će i steći neke osobine usled doživljaja u kojima bude učestvovao (klaustrofobiju ako je bio dugo zatvoren, mržnju prema zmajevima i slično).

Ovo poglavlje obuhvata alignment, religiju, lične podatke i lični opis.

Alignment

Moralni i lični stavovi lika prema redu, zakonima, dobru i zlu se nazivaju alignment (odredjenje). Dobro i zlo u svetu Tamnica i Zmajeva nisu samo filozofske kategorije već osnove na kojima počiva čitav svet. Pažljivo izaberite alignment svog lika jer ćete morati da ga vodite kroz igru u skladu sa njegovim ubedjenjima. Ukoliko se lik bude ponašao drugačije DM može promeniti njegov alignment u skladu sa njegovim ponašanjem a to može biti kobno po neke klase jer se takav lik možda neće dopasti njegovom bogu pa može izgubiti svoje magije ili sve posebne sposobnosti svoje klase ako se promenjeni alignment ne uklapa sa tom klasom.

Alignment obuhvata dve podele: podelu na dobre, neutralne i zle i podelu na lawful, neutral i chaotic.

Dobro protiv Zla

Dobro (Good) predstavlja dobrotu, altruizam, poštovanje prema životu i prema drugim ljudima, žrtvovanje radi tih ideala.
Zlo (Evil) predstavlja povredjivanje, ugnjetavanje i ubijanje drugih.
Oni koji su neutralni u ovoj podeli nemaju želju da uništavaju druge ali ne volju da se žrtvuju za druge. Oni su vezani za druge ličnim odnosima a ne idealima pa će se možda i žrtvovati za svoju porodicu ali ne i za stranca u nevolji.

Law and Chaos (Zakon i Haos)
Lawful likovi govore istinu, drže svoju reč, vole pouzdanost i čast, poštuju vlast, tradiciju, običaje i osudjuju one koji ne ispune svoje dužnosti.
Chaotic likovi slede svoju savest, mrze da im neko govori šta treba da rade, više vole nove ideje od tradicije, vole slobodu, inventivnost, fleksibilnost i ispuniće obećanje ako im se tako svidja u tom trenutku.

Postoji 9 različitih alignmenta. Njih ne treba shvatiti potpuno strogo jer unutar njih postoji čitav spektar mogućnosti pa dva lawfull good lika uopšte ne moraju imati isti karakter.
Lawful Good (LG), "Crusader" - čast, dobrota, pouzdanost, poštovanje pravila i strastvena požrtvovanost u borbi protiv zla.
Neutral Good (NG), "Benefactor" - pomoć nemoćnima, dobročinstvo, posvećenost u borbi protiv zla, bez obzira na kruta pravila ili hirove lika.
Chaos Good (CG), "Rebel" - kombinuje dobro srce i slobodan duh, bori se protiv zla jer i kad mu tako savest nalaže, ne poštuje pravila, kao Robin Hud.
Lawful Neutral (LN), "Judge" - poštuje tradiciju, zakone i pravila bez obzira na to da li je njegov postupak zao ili dobar.
Neutral (N), "Undecided" - bez predrasuda, više odsustvo uverenja nego uverenje o neutralnosti, ponekad filozofsko protivljenje krajnostima, balans.
Chaotic Neutral (CN), "Free Spirit" - ćudljiv, individualista, ekscentrik, nepredvidiv, potpuna sloboda, protivljenje svemu sem svojoj slobodnoj volji.
Lawful Evil (LE), "Dominator" - kuje zle planove ne obazirući se na slobodu, živote i dostojanstvo drugih, oslanja se na red i pravila ako su u njegovu korist, šerif od Notingema
Neutral Evil (NE), "Malefactor" - čisto zlo, radi sve sa čim može da se izvuče, uvek u svoju korist a ne samo radi zla i nanošenja bola.
Chaotic Evil (CE), "Destroyer" - radi sve na šta ga navedu njegova pohlepa, mržnja i strast za
uništenjem, nepredvidljiv, zao do srži.

Religija
Vaš lik može a i ne mora biti pobožan. Oni koji jesu se
obraćaju svojim bogovima za magije, zahvaljuju im se na bogatstvu, sreći, lepom vremenu, mole im se i daju priloge njihovim hramovima a neki i zanemaruju svog boga ili se čak protive njegovoj volji što može ostaviti snažne posledice i pretvoriti se u sjajnu avanturu. Pri izboru božanstva kojem će se vaš lik klanjati, vodite računa o rasi, klasi i alingmentu
vašeg lika (moguće je ali veoma neprimereno da se zli patuljak fighter klanja dobrom vilenjačkom bogu magije).
Tabela 3-7 (PHB str 31) prikazuje listu bogova, njihove algnmente, tipične sledbenike (rase i klase) a detaljne opise možete pročitati u ovom poglavlju Player's Handbook-a.

Lični podaci i lični opis
Odredite ime, pol, starost, visinu, težinu, izgled, boju kose i očiju vašeg lika. Starost, visina i težina se mogu odrediti nasumično, bacajući kockice po tabeli sa strane 93 u PHB.
Smislite mu odgovarajući karakter, vrline, mane, slabosti, strasti.
Smislite poreklo vašeg lika, njegov dotadašnji život, razloge zbog kojih je krenuo u avanture, prijatelje i familiju...

Patuljak, klerik boga Moradina


PHB - Player's Handbook (priručnik za igrače)
skill -
veština, znanje
alignment -
opis morala.
scroll - zapis koji sadrži magiju
spell - magični efekat

 

prethodna strana

Feats

home

sledeća strana

Oprema

Autor sajta:
payton