|
|
Player's
Handbook |
Chapter
7 |
OPREMA
Na pijacama velikih gradova mogu
se kupiti čvrsti oklopi, oštri mačevi, magični skrolovi i štapovi, debeli
kanapi, šatori, skupa pića i sve što srce može da poželi ali samo za
one koji imaju dovoljno zlata.
Različite vrste novca su: bakarni (cp), srebrni (sp), zlatni (gp)
i platinijumski (pp). Svaka od ovih jedinica je 10 puta veća od prethodne.
Ukoliko ste se odlučili da ne uzmete startne pakete opreme, koji se
nalaze u PHB-u pored opisa svake klase, već da sami izaberete
šta ćete kupiti, prvo morate da bacate kockice i odredite koliko novca
imate na raspolaganju a zatim da krenete u kupovinu.
|
DM može da odluči da neki od opisanih proizvoda
ne postoje ili da ne mogu da se kupe na početku. Tokom avanture ćete nailaziti
na slične probleme jer će svi proizvodi biti dostupni samo u najvećim
gradovima. Teško da ćete u nekoj selendri od 100 stanovnika naći prefinjeni
mač rapier ili najjači oklop. Isto važi i kad želite da prodajete stvari.
Skupe i luksuzne stvari obično nemaju kupce na malom tržištu.
Oružje ima tri veće podele:
1. po specifičnosti: na Simple, Martial i Exotic - neke klase
imaju ograničenja u poznavanju oružja.
2. po domašaju: na Melee (za borbu prsa u prsa) i
Ranged (bacanje,
gadjane, dalekometna borba)
3. po veličini: na mala, srednja i velika (small, medium, large)
- biće srednje veličine može nositi dva mala ili srednja oružja, po jedno
u svakoj ruci a za veliko oružje su mu potrebne obe ruke. Mala bića (polušani
i gnomi) ne mogu nosti velika oružja a srednja oružja moraju držati sa
dve ruke. U Player's Handbook-u ćete naći kompletnu listu oružja sa karakteristikama,
opis tih oružja i veoma dobro uradjene slike tih oružja.
Oklopi su veoma bitni. Dele se na male, srednje i velike a od te
podele zavisi da li će vas oklop usporavati ili ne. Veoma bitne odlike
oklopa koje
kod izbora treba uzeti uobzir su:
- koliko on štiti vaše telo (bonus na AC),
- koliko ograničava
vašu pokretljivost (maksimalan DEX bonus)
- armor
check penalty (negativan modifier na skilove kojima je bitan DEX)
-
dok nosite taj oklop i mogućnost da arcane spell
propadne ako čarobnjak nosi oklop.
Slike i opisi oklopa i štitova se nalaze
u knjizi.
Sem oružja i oklopa,
koji su najbitniji jednom heroju, u sedmom poglavlju se nalaze cene,
slike i opisi raznih drugih bitnih proizvoda za avanturiste (šatori,
vreće, odeća, baklje, lampe), alata za razne klase (kalauzi, instrumenti,
alhemičarska laboratorija itd), usluga (hrana, piće, prenoćište)
i prevoza (konji, prikolice, sedla).
Spisak i karakteristike magičnih oružja, oklopa i predmeta se nalaze
u knizi za DM-a (Dungeon Master Guide). Najbolje je da DM odredi da se
magični predmeti ne mogu kupiti jer donose preveliku prednost i
retko ko bi takav predmet prodao. Najbolje da to budu vredne nagrade iz teških avantura. Čak i
ako je neki magičan predmet potreban da bi se završila neka avantura, bolje je
unutar nje smisliti
neki manji quest u kojem je moguće pribaviti takav predmet.
Magični predmeti obično imaju ili poseban naziv (Shield of Prator)
ili u nazivu sadrže bonus koji donose (short sword +2).
|
 |
|
The Shield of Prator
|
Kod kupoprodaje se uvek cenkajte a najbolje je
da to obavlja lik sa najviše Harizme u družini ili onaj koji ima najbolji Appraise skill
(procenjivanje vrednosti stvari).
|