Player's Handbook

Chapter 7

OPREMA

Na pijacama velikih gradova mogu se kupiti čvrsti oklopi, oštri mačevi, magični skrolovi i štapovi, debeli kanapi, šatori, skupa pića i sve što srce može da poželi ali samo za one koji imaju dovoljno zlata.

Različite vrste novca su: bakarni (cp), srebrni (sp), zlatni (gp) i platinijumski (pp). Svaka od ovih jedinica je 10 puta veća od prethodne.

Ukoliko ste se odlučili da ne uzmete startne pakete opreme, koji se nalaze u PHB-u pored opisa svake klase, već da sami izaberete šta ćete kupiti, prvo morate da bacate kockice i odredite koliko novca imate na raspolaganju a zatim da krenete u kupovinu.

DM može da odluči da neki od opisanih proizvoda ne postoje ili da ne mogu da se kupe na početku. Tokom avanture ćete nailaziti na slične probleme jer će svi proizvodi biti dostupni samo u najvećim gradovima. Teško da ćete u nekoj selendri od 100 stanovnika naći prefinjeni mač rapier ili najjači oklop. Isto važi i kad želite da prodajete stvari. Skupe i luksuzne stvari obično nemaju kupce na malom tržištu.

Oružje ima tri veće podele:
1. po specifičnosti: na Simple, Martial i Exotic - neke klase imaju ograničenja u poznavanju oružja.
2. po domašaju: na Melee (za borbu prsa u prsa) i Ranged (bacanje, gadjane, dalekometna borba)
3. po veličini: na mala, srednja i velika (small, medium, large) - biće srednje veličine može nositi dva mala ili srednja oružja, po jedno u svakoj ruci a za veliko oružje su mu potrebne obe ruke. Mala bića (polušani i gnomi) ne mogu nosti velika oružja a srednja oružja moraju držati sa dve ruke. U Player's Handbook-u ćete naći kompletnu listu oružja sa karakteristikama, opis tih oružja i veoma dobro uradjene slike tih oružja.

Oklopi su veoma bitni. Dele se na male, srednje i velike a od te podele zavisi da li će vas oklop usporavati ili ne. Veoma bitne odlike oklopa koje kod izbora treba uzeti uobzir su:
- koliko on štiti vaše telo (bonus na AC),
- koliko ograničava vašu pokretljivost (maksimalan DEX bonus)
- armor check penalty (negativan modifier na skilove kojima je bitan DEX)
- dok nosite taj oklop i mogućnost da arcane spell propadne ako čarobnjak nosi oklop.
Slike i opisi oklopa i štitova se nalaze u knjizi.

Sem oružja i oklopa, koji su najbitniji jednom heroju, u sedmom poglavlju se nalaze cene, slike i opisi raznih drugih bitnih proizvoda za avanturiste (šatori, vreće, odeća, baklje, lampe), alata za razne klase (kalauzi, instrumenti, alhemičarska laboratorija itd), usluga (hrana, piće, prenoćište) i prevoza (konji, prikolice, sedla).

Spisak i karakteristike magičnih oružja, oklopa i predmeta se nalaze u knizi za DM-a (Dungeon Master Guide). Najbolje je da DM odredi da se magični predmeti ne mogu kupiti jer donose preveliku prednost i retko ko bi takav predmet prodao. Najbolje da to budu vredne nagrade iz teških avantura. Čak i ako je neki magičan predmet potreban da bi se završila neka avantura, bolje je unutar nje smisliti neki manji quest u kojem je moguće pribaviti takav predmet. Magični predmeti obično imaju ili poseban naziv (Shield of Prator) ili u nazivu sadrže bonus koji donose (short sword +2).

 

The Shield of Prator

Kod kupoprodaje se uvek cenkajte a najbolje je da to obavlja lik sa najviše Harizme u družini ili onaj koji ima najbolji Appraise skill (procenjivanje vrednosti stvari).

dexterity (DEX) - pokretljivost, jedna od osnovnih sposobnosti
quest -
pohod, potraga
spell - magični efekat
arcane magic - jedna od dve vrste magije, metalni oklop ometa spelove ove magije

 

prethodna strana

Opis lika

home

sledeća strana

Borba

Autor sajta:
payton