Osnove borbe:
Borba je podeljena na runde. U svakoj rundi, borac može da nešto
uradi. Runda predstavlja otprilike 6 sekundi. U svakoj rundi svako ima
pravo na po jedan potez a redosled poteza se odredjuje prema inicijativi.
Pre prve runde, svaki igrač baca proveru za inicijativu (1d20 +
DEX mod) a DM baca za protivnike. Igrači i njihovi protivnici igraju po redosledu
rezultata, od najvećeg ka najmanjem.
Da bi pogodili i oštetili protivnika morate da dobacite ili prebacite
protivnikov Armor Class (AC).
Melee attack roll: 1d20 + base attack bonus + STR mod. + size mod
= AC pogodak
Ranged attack roll: 1d20 + base attack bonus + DEX mod. + size
mod + ranged penalty = AC
Base attack bonus je osnovni bonus koji se dodaje na napad i zavisi od
klase i nivoa lika.
Size modifier zavisi od veličine bića. Postoje fine (+8), diminutive (+4),
tiny (+2), small (+1), medium (0), large (-1), huge (-2), gargantuan (-4)
i colossal (-8) bića. U zagradama su modifieri.
Armor Class(AC)= 10 + oklop bonus + štit bonus + DEX mod + size mod
AC predstavlja vašu sposobnost da odbijete ili izbegnete neki udarac.
Damage (šteta, povreda, gubitak) - Ukoliko pogodite protivnika, bacate
kockice (u zavisnosti od oružja) da vidite koliko ste ga oštetili. Dodajte
na to vaš STR modifier ukoliko je to melee ili bacačko (nož, koplje...)
oružje. Ukoliko je to ranged (luk i strela) oružje, STR mod se uračunava
samo ako je negativan (slabije zapinjete). Ukoliko koristite oružje svojom
slabijom rukom (levom ako ste dešnjak) dodajete pola STR modifiera a ako
držite oružje sa obe ruke dodajete jedan i po STR mod.
Kada napadate možete izabrati više različitih napada: običan
(da se pomerite i udarite), juriš (zatrčite se i udarite jače ali uz smanjen
AC), full attack (koristi se na višim nivoima kada udarate više puta u
jednom potezu), saplitanje, rvanje i neke druge varijacije koje možete potražiti u
knjizi.
Attack of oportunity je bonus napad koji dobijate ukoliko neko pokušava
da samo prodje kroz područje koje vi štitite (5 stopa oko vas), da
pored vas baci magiju, zapne luk ili uradi nešto drugo sa liste akcija
koje izazivaju takav napad. Dakle to se dešava kada u toku borbe vaš
protivnik, koji stoji pored vas, radi nešto drugo umesto da izbegava vaše
napade.
Spells - Možete se kretati i baciti 1-action spell ili iskoristiti
ceo potez da bacite full round spell. Bacanje magija izaziva attack of
oportunity.
Saving throws - Munjeviti refleksi, čvrstina tela ili snaga volje
mogu spasiti heroje od nevolja kao što su pad sa litice, magična vatrena
lopta, otrov, paraliza, hipnoza, iluzije itd. Postoje:
fortitude saving
throw (čvrstina) za koju je ključna sposobnost Konstitucija (CON),
reflex
saving throw (refleksi) za koju je ključna sposobnost Pokretljivost (DEX)
i will saving throw (snaga volje) za koju je ključna sposobnost Mudrost
(WIS). Bacate 1d20 i dodajete modifier ključne sposobnosti a potrebno
je da dobijete rezultat jednak ili veći od težine (DC) tog napada. Ako
uspete u tome možete izbeći povredu ili je umanjiti. Zato je naročito
bitno za čarobnjake da pri izboru magija vode računa o tome da li se od te
magije može odbraniti te izabrati one na koje ne postoji saving throw,
dakle one koje isgurno pogadjaju, kao što je magic missile.
Kretanje - svaki lik ima brzinu koja je izražena u stopama i lik
seu jednom potezu može pomeriti za toliko (ili manje) stopa pa udariti ili baciti magiju.
Igrač može rešiti da celu rundu iskoristi na kretanje i predje duplo veću razdaljinu
ili da trčanjem predje četvorostruku razdaljinu. Kretanje kroz "ugrožena
područja" izaziva attack of oportunity.
Hit points (poeni zdravlja) predstavljaju broj damage poena koje
lik može da istrpi pre nego što padne u nesvest i počne da umire. Kada
se smanje na nula poena onda ste onesposobljeni i možete da uradite samo
pola poteza tj. jednu radnju, posle čega gubite jedan poen i počinjete
da umirete, sem ako niste tu radnju iskoristili da popijete magični napitak
za zdravlje ili nešto slično. Ukoliko poeni zdravlja padnu ispod nule
(-1 do -9) vi ste u nesvesti i umirete gubeći jedan poen po rundi sa šansom
od 10% u svakom potezu da se stabilizujete. Ukoliko se stabilizujete sami
ili vas neko izleči ali ne dovoljno da predjete 0 hit poena, vi ste i
dalje u nesvesti ali ne umirete i svakog sata imate 10% šanse da se osvestite
(pri neuspehu gubite 1 poen). Ukoliko vaši hit poeni padnu na -10 poena,
vi ste umrli i jedino što je preostalo je da vaši saborci raspodele vašu
imovinu (kom obojci, kom opanci
) ili da vas ožive ukoliko dovoljno dobro
poznaju magiju.
Preporučujem korišćenje mapa i minijatura (figurica) za borbu. Ukoliko nemate minijature
heroja i čudovišta, mogu poslužiti i kartončići sa oznakama ili neki
drugi način označavanja vaših likova i njihovih protivnika. Mapa za borbu
je obično veći papir izdeljen na kvadrate, koji predstavljaju
polja od 5 stopa širine i dužine. Ovaj način omogućuje bolji pregled
situacije, lakše se odredjuje koga je potkačila magija koja ima šire polje
delovanja, lakše se odredjuju attacks of oportunity i bolje postavlja
taktika. Naravno, ovo nije neophodno.
|