Player's Handbook

Chapter 4

VEŠTINE
(SKILLS)

Lopov se šunja, prislanja uvo na vrata od sobe i čuje da unutra neki wizard baca magiju na nekoga. Ukoliko bi klerik to isto pokušao, možda bi napravio buku i wizard bi ga čuo ali bi možda saznao tačno koju magiju wizard baca. Sve ove radnje su u stvari veštine (u roleplay žargonu skilovi) koje lik zna. U ovom slučaju to su: Move Silently, Listen i Spellcraft.
Veštine se naravno poboljšavaju praksom te će se i veštine vašeg lika povećavati sa iskustvom (na svakom prelasku u sledeći nivo). Na svakom nivou dobijate po 2, 4 ili 8 skil poena (u zavisnosti od klase) plus INT modifier (ljudi dobijaju na svakom nivou po 1 poen više). Na prvom nivou tj. na početku igre dobijate taj broj puta četiri (dakle, ljudi 4 poena više). Kada dobijete poene, za njih "kupujete" skilove.


Rang predstavlja koliko ste zapravo vešti (1 rang neke veštine je +1 bonus na korišćenje te veštine). Za 1 rang veštine koja je srodna vašoj klasi morate potrošiti 1 skil poen a za skilove drugih klasa morate potrošiti 2 poena. Neke skilove koji su totalno neprimereni vašoj klasi nećete moći da kupite. Dakle, ako lopov potroši 3 skil poena na Listen (srodan skil) on ima Listen trećeg ranga. Maksimalan rang jednog skila srodnog klasi je jednak nivou lika (lev) +3 a nesrodnog skila je duplo manji pa tako lopov iz našeg primera na trećem nivou može imati Listen rang 6 a Heal (lečenje, skil neprimeren lopovu) je maksimalno 3.

Korišćenje veština:
Skill check: 1d20 + skill modifier
(skill modifier = skill rank + ability modifier + miscellaneous modifiers)
Skill modifier se sastoji iz ranga, modifiera jedne od vaših 6 osnovnih sposobnosti
(one koja je ključna za taj skil) i raznih drugih modifiera (rasnih, magičnih itd).

Obično je razultatom koji se dobije potrebno dobiti ili prebaciti neki broj koji DM zamisli uzevši
u obzir težinu poduhvata i taj broj se naziva Difficulty Class (DC).
Nekada je umesto DC-a potrebno prebaciti skill check nekog drugog lika (da rezultat vašeg Tihog kretanja bude veći od stražarevog Slušanja).

Lopov iz našeg primera ima Hide (skrivanje) trećeg ranga, Dexterity modifier +2 (Pokretljivost je ključna sposobnost za skrivanje) a Gnom je pa ima +4 modifier za Hide jer je mali, tako da je njegov skill modifier 9 (3+2+4).
On će stoga možda i uspeti da se sakrije na pijaci kad ga pokradeni gazda juri (a DM odredi da je DC=25) ukoliko dobije 16, 17, 18, 19 ili 20 na d20 kockici. Nekom nespretnom wizardu to možda nikad neće poći za rukom ukoliko mu ni jedan od ovih modifiera ne ide na ruku ali će zato i on imati velike šanse da se sakrije u nekoj šumi, u mraku jer će DM proceniti da je DC za to recimo 5 pa će imati 75% šanse da mu to podje za rukom iako nije majstor za skrivanje. U svakom slučaju DM igraču neće reći da li je pokušaj bio uspešan ili ne jer svako kad pokušava da se sakrije ima osećaj da se zaista sakrio. Ukoliko je pokušaj lopova iz prethodne priče bio neuspešan, DM će reći lopovu da se sakrio a zatim će ga besni, opljačkani gonioc ipak pronaći.

Postoje dakle i neke veštine u kojima svi mogu da se okušaju, čak i ako nemaju ni jedan rang te veštine ali kod svake klase postoje i one veštine koje su potpuno nedostupne. Tako na primer, niko sem lopova ne može da nauči da čita sa usana a Scry (veština potrebna da se za špijuniranje koristi moćna istoimena magija) ne mogu da koriste oni koji se ne bave magijama. Nekad se neuspešan pokušaj može ponoviti.

Opis svih skilova ćete ipak morati da potražite u knjizi jer ih ima mnogo.



skill - veština, znanje
check
- provera
difficulty class - broj koji označava težinu nekog poduhvata
spell - magični efekat

 

prethodna strana

Klase

home

sledeća strana

Feats

Autor sajta:
payton