Varvar (Barbarian)
Varvari su hrabri, bezobzirni ratnici koji dolaze iz varvarskih plemena
sa ivica civilizacije. Karijera avanturiste je jedina za koju su sposobni
u civilizovanom društvu. Varvari nikad nisu lawful jer su divlji u srcu.
Mnogi nisu religiozni a oni koji jesu obično slede jake ratničke bogove
(Kord, Obad-Hai, Erythnul). Najčešće su ljudi ili polu-orci, redje patuljci.
Prednosti varvara su brzina (+10 stopa), najbolje zdravlje (d12), jaki
udarci, raznovrsno oružje i varvarski bes koji im daje ogromnu snagu,
čvrstinu i hrabrost ali po cenu ranjivosti. Na višim nivoima stiče i sposobnost
da bolje izbegava udarce pa i da lakše prima udarce (damage reduction).
Mane su: nepismenost, to što nemaju magije, malo skilova. Varvari su kadri
stići i uteći i na strašnom mestu postojati.
Bard
Bardovi su muzičari koji putuju svetom, sakupljaju legende, pripovedaju
priče, sviraju magične pesme i žive od zahvalnosti svoje publike. Obično
kreću u avanture da bi učili nove pesme, družili se sa herojima i uveseljavali
ljude. Njihova magija potiče iz srca i duše (divine
magic) a ne iz knjiga i oni je koriste kroz muziku i poeziju da bi stvorili
iluziju, inspirisali saborce ili začarali neprijatelje. Stoga oni poznaju
manje različitih magija ali ne moraju da ih pripremaju da bi ih koristili.
Bardovi poseduju i neke veštine lopova ali nisu toliko vešti u njima.
Oni su lutalice vodjene intuicijom pa nikad nisu lawful. Najčešće su ljudi,
vilenjaci ili polu-vilenjaci. Imaju SVE OSREDNJE: magije, lopovski zanat,
broj skilova, borbenu moć, posebne sposobnosti, zdravlje (d6), korišćenje
različitih oružja... Nemaju ni velike mane ni velike prednosti sem pesama
(magija) koje mogu da inspirišu čitavu družinu i doprinesu borbenoj gotovosti.
Nije im se pametno zameriti jer se svetom mogu brzo mogu proširiti pesme
o vašim velikim ušima, krajnjem kukavičluku i sličnim izmišljenim ili
stvarnim manama.
Druid
Bes oluje, moć jutarnjeg sunca, lukavost lisice, snaga medveda, sve je
to na raspolaganju druidu. Oni svoju moć dobijaju sjedinjenjem sa prirodom
a ne ovladavanjem prirode. Druidi kreću u avanture radi znanja o njima
nepoznatim životinjama i biljkama i radi moći, zaštite prirode ili
uništenja neprirodnih stvari kao što su aberrations
(stvorenja nastala "igranjem" čarobnjaka) ili
undead. Druidi koriste divine magije
kao i klerici samo što ih ne dobijaju od bogova već od prirode i okrenute
su ka prirodi i životinjama. Moraju biti neutralni bar u jednoj kategoriji
alignmenta ako ne i true neutral. Najčešće su duhovno povezani sa prirodom
mada neki obožavaju Obad-Haia, boga prirode ili Ehlonu, boginju šuma.
Iako laicima oni izgledaju kao usamljenici, njihova organizacija je ogromna
ali nevidljiva. Druid se prima u druidsku zajednicu posebnim ritualom
i smatraju jedan drugog braćom ali ipak žive izdvojeno, kao neki pustinjaci.
Imaju solidno zdravlje (d8), ne spremaju unapred magije, imaju odlične
posebne sposobnosti, na primer: životinju prijatelja (obično vuk, manji medved
ili neka ptica), mogu uzeti oblika neke životinje, imunitet na otrove... Ograničeni su u magijama
(mali broj i slabe), oružju i oklopu
(samo od drveta, mali izbor), prosečni su borci i znalci.
Klerik (Cleric)
Klerici su borci-sveštenici. Dobri klerici leče, štite i osvećuju.
Zli pljačkaju, uništavaju i sabotiraju. Obično kreću u avanture
da bi ispunili ciljeve svog boga i crkve. Oni su majstori divine
magic
(čita se divain) - božanske magije. Izvrsni su u lečenju a kasnije i vraćanju
iz mrtvih, dobri su u borbi protiv undead
(živih mrtvaca) a poseduju solidno znanje o oružju kao i oklope
koje ne mogu da nose čarobnjaci arcane
magija. Svaki bog ima svoju crkvu i sveštenstvo. Klerika ima u svim
rasama mada su oni koji nalaze vremena za avanture (čitaj nedovoljno posvećeni
crkvi) najčešće iz redova ljudi i patuljaka. Alignment
varira u zavisnosti od boga jer klerik mora biti istog alignmenta
kao i njegov bog ili za jedan stepen drugačiji (lawful neutral ili
neutral good umesto lawful good). Klerici su solidnog zdravlja (d8),
iznad-prosečni čarobnjaci i prosečni borci, sjajni protiv "živih
mrtvaca",
značajna funkcija im je lečenje. Nedostaju im veštine, bolje posebne
sposobnosti, raznovrsnije i bolje magije, precizniji udarci.
|
 |
Dwarven defender, prestižna klasa
|
Fighter
Fighter je borac u užem smislu. To su vitezovi, vojnici, plaćenici, stražari,
telohranitelji, banditi...Oni avanture vide kao posao za koji ih neko
plaća ili jednostavno uživanje u borbi i tuči. Mogu imati bilo kakve moralne
poglede na svet. Najčešće slede bogove hrabrosti, snage, osvete, tiranije
ili pokolja (u zavisnosti od moralnih stavova). Čvrsti su (d10), zadaju
veoma precizne udarce, koriste svo oružje, oklope i štitove, mogu se specijalizovati
za neko oružje čime povećavaju ubojitost, dobijaju bonus feat-ove (specijalne
veštine) vezane za borbu. Nemaju magije i imaju malo veština. Sve u svemu,
fighteri su jednostavne ubilačke mašine i osnovna jedinica svake družine.
Monah (Monk)
Širom sveta tamnica i zmajeva postoje manastiri a u njima žive monasi,
koji teže duhovnom i fizičkom savršenstvu. Prenoseći tajne borilačke
veštine generacijama, oni postaju hrabri ratnici kojima oružje nije
potrebno. Avanture shvataju kao lični test, boreći se bez razmetanja,
dokazivanja i želje za bogatstvom iako ne odbijaju ništa što bi moglo da
bude pomoć u njihovom uzdizanju. Da bi izdržao naporne treninge, monk mora
biti lawful. Oni prate svoj duhovni put te im bogovi nisu potrebni a oni
koji su vernici najčešće prate bogove hrabrosti, osvete ili tiranije.
Imaju jak osećaj zajedništva, obično treniraju u manastirima mada u
gradovima postoje i monaške škole. Ne koriste magije ali kanališu posebnu
energiju koja se naziva ki. Monasi su zdravi (d8), brzi (povećava se sa
nivoima), udaraju veoma precizno i jako bez oružja, sjajno izbegavaju
udarce, imaju sjajne posebne sposobnosti i pomalo liče na nekog aksetskog Brus Lia. Mane su: ograničenost
oružja, nedostatak oklopa, prosečne veštine.
Paladin
Paladini su sveti vitezovi. Retki su oni koji imaju čistotu i posvećenost
da slede put paladina ali oni bivaju nadredjeni snagom da zaštite
slabe, leče bolesne i uništavaju zlo. Tri oružja paladina su: strast
da prati dobro, volja da održava red i zakone, snaga da pobedi zlo.
Veoma ozbiljno shvataju avanture, kao važne misije i mogućnost da
pokažu hrabrost, razviju borilačke sposobnosti, nauče taktiku i
doprinesu pobedi dobra nad zlom. Paladini moraju biti lawful good.
Ne moraju se posvetiti jednom bogu već pravednosti uopšte a najčešće
su sledbenici Hironija, boga hrabrosti. Niko ne bira da postane
paladin, on to postaje prateći svoju sudbinu. Paladini su čvrsti
(d10) i sposobni ratnici, poznaju razna oružja i oklope, imaju odlične
sposobnosti za borbu protiv zla, sposobnost ograničenog lečenja
dodirom, velikog i snažnog konja i osrednje magije koje dobijaju
tek od četvrtog nivoa i prosečne veštine. Nedostaju im nešto bolja
sposbnost sa oružjem i magijama.
Rendžer (Ranger)
Šume su prepune lukavih i opasnih životinja ali tu su još opasniji i lukaviji
lovci koji se nazivaju rendžeri. Poznaju šume kao svoj dom i poznaju svoj
plen do smrtonosnih detalja. Često su i zaštitnici onih koji žive u šumama
ili putuju kroz šumu. Najčešće su chaotic good, jer prate svoja
pravila i ritam prirode. Izvlače svoje divine
magije iz moći prirode mada mogu slediti i bogove, obično Ehlonu, boginju
šuma ili Obad-Haia, boga prirode. Rendžeri su najčešće vilenjaci, kojima
je šuma dom i koji su dovoljno spretni da se tiho šunjaju mada ih ima i medju
ostalim rasama. Čvrsti su (d10), imaju precizne udarce, koriste svo oružje,
oklope i štitove, mogu da izaberu omiljenu vrstu neprijatelja (zmajevi,
undead, zveri...) protiv kojih imaju brojne bonuse a od četvrtog nivoa
imaju (slabe magije). Snažan rendžer je dobar saveznik i opak neprijatelj.
Lopov (Rogue)
U ovu klasu spadaju pored običnih lopova i špijuni, izvidjači, diplomate
i ostali prevaranti. Lopovi su sposobni da dobiju ono što drugi ne žele
da im daju: novčanik, prolaz kroz smrtonosnu zamku, kombinaciju sefa,
tajne planove, poverenje čuvara... Kreću u avanture da bi dobili ono što
žele, šta god to bilo. Neki to rade zbog bogatstva, neki iz zabave ili sticanja iskustva.
Vole slavu (može i ozloglašenost) i izazov. Oni prate mogućnosti a ne
ideale pa su najčešće chaotic ali mogu imati bilo koja moralna načela.
Najčešće poštuju Olidamaru, boga lopova ali nisu poznati po pobožnosti.
Ponekad formiraju lopovske gilde, udruženja lopova sa svojom organizacijom,
tajnim znakovima i zajedničkim skrovištima, mada nemaju jak osećaj zajedništva.
Nisu budale pa drugim lopovima veruju manje nego bilo kome drugom. Lopovi
poseduju mnoge i raznovrsne veštine, dobro izbegavaju udarce i zamke.
Slabi su (d6) i nisu baš neki borci (malo oružja, slabi oklopi) mada znaju
kako i gde treba udariti da zaboli (sneak attack). Ne razumeju se u magiju
mada je mogu koristiti čitanjem skrolova a umeju i da koriste magične
štapove i druge naprave. Uvek je korisno imati u družini nekog izvidjača
i obijača a ako stvari počnu da nestaju, zna se ko je za to kriv.
Sorcerer
Sorcerer stvara magiju na sličan način kao pesnik pesme - urodjenim talentom,
izoštrenim kroz praksu. Nemaju knjige, mentore, teorije, zajedništvo.
Imaju samo urodjenu sposobnost stvaranja arkane magija. Najbolji put usavršavanja je kroz avanture. Više vole
slobodan, kreativan duh nego disciplinu i rigidnost. Pošto ne provode
godine u proučavanju magije kao wizardi, oni znaju nešto više o oružju.
Znaju manje različitih magija od wizarda i sporije dolaze do onih najjačih
ali mogu češće da ih koriste i ne moraju da ih biraju i pripremaju unapred.
Poseduju familiare, magične životinjske
sluge (pacov, mačka, sova, zmija...) sa kojima su telepatski povezani.
Imaju malo veština, slabi su (d4), nisu neki borci, ne nose oklope teže
od kožnih ali kad počnu da zasipaju bojište magijama, teško njihovim neprijateljima.
Wizard
Nekoliko čudnih reči i par gestova nose više snage nego ratna sekira ukoliko
su to reči i gestovi wizarda. Wizardi decenijama uče zanat, čitajući prašnjave
tomove magičnih knjiga, raspravljajući o teoriji sa učiteljima i vežbajući
lakše magije. Na magiju gledaju kao na znanje a ne talenat. U avanture
ulaze dobro pripremljeni a iz njih izvlače znanje, moć i novac za istraživanja.
Njihova učenja zahtevaju disciplinu (lawfull) mada iluzionisti i transmuteri teže
haosu. Više posvećuju pažnju učenju nego religiji mada mnogi slede Bokoba,
boga magije. Prepoznaju jedni druge kao jedinstvenu grupu, imaju svoja
udruženja, mada postoji i medjusobni rivalitet. Poznaju mnoge i imaju
moćne čarolije ali moraju odrediti i pripremiti par njih koje će u toku
dana moći da iskoriste. Mogu prizvati familiara
kao i sorcereri. Umeju da zapisuju magiju na skrolove. Mogu da specijalizuju
odredjene škole magije što donosi bolje poznavanje tih magija ali lošije
poznavanje ostalih. Ranjivi su (d4), ne nose oklope i poznaju malo oružja.
Wizardi su moćni ali krhki čarobnjaci.
Zdravlje - Hit die (HD) je kockica koja se baca na prelasku u svaki novi
nivo i čiji rezultat se dodaje ukupnom broju hit poena (poena zdravlja)
a pored njega se i dodaje CON modifier. HD za wizarde i sorcerere je d4,
lopove i bardove je d6, klerike, druide i monahe d8, za fightere, paladine
i rendžere je d10 i varvare d12. Na prvom nivou se ne baca kockica već
se dobija maksimalan rezultat.
Izbalansiranost družine - Uvek je bolje imati dobro organizovanu družinu
koja je zajedničkim snagama sposobna da uradi sve što poželi. Fighter,
klerik, lopov i wizard će biti mnogo sposobniji da prevazidju različite
probleme nego šest fightera.
Napredovanje kroz nivoe - Boreći se protiv neprijatelja i rešavajuši probleme
stičete iskustvo. Kada skupite dovoljan broj poena iskustva (XP) prelazite
na sledeći nivo što vam donosi razne bonuse i poboljšanja.
|