|
|
Player's
Handbook |
Chapter
2 |
RASE
Vilenjačke
šume su dom vilenjaka i njihovih saveznika. U njima nećete pronaći mnogo
patuljaka i polu-orka. Patuljci ne vole nikakve komšije blizu njihovih
rudnika u Podzemlju a i da vole, tu ljudi, vilenjaci i polušani nikad
ne bi živeli.
Prolazeći velikim prostranstvima sretaćete razne rase
ali će najčešće to biti ljudi. Veliki gradovi, trgovina i
novac u njima privlači sve 'obične' rase.
Sve rase u D&D-u imaju svoje osobenosti, običaje, religiju, jezik,
karakteristike, tradicionalne prijatelje i neprijatelje, profesije u
kojima se dobro snalaze i čine roleplay interesantnijim i lepšim...
|

Slika prikazuje osnovne rase: ljude, polušane, gnome, polu-orke, patuljke,
polu-vilenjake, vilenjake.
Sve ove rase govore nekom vrstom zajedničkog jezika koji se naziva Common.
To je osnovni jezik ljudi a ostali govore i svojim rasnim jezicima a to
su: Dwarven, Elven, Gnome, Orc, Halfling. Svi sem varvara su pismeni i
znaju da čitaju i pišu na onim jezicima kojima pričaju. Neke druge rase
imaju svoje posebne jezike a postoje i drevni i božanski jezici koje čarobnjaci
i sveštenici koriste za magiju i molitve. Većina rasa uglavnom dobro poznaje
i
jezike svojih tradicionalnih prijatelja i neprijatelja.
Postoji 7 'običnih' rasa u D&D-u, odnosno 7 rasa koje su dostupne
igraču pri kreiranju lika.
Ukoliko DM dozvoli da mu igrači komplikuju život, on može dodati još neke
rase prema pravilima iz "Dungeon Master Guide" (treba paziti
da se ne napravi nesrazmerno jak lik) pa se igrač može snalaziti i u liku
trolla ili ogrea. DM može dodati i podrase pa tako kod vilenjaka postoje:
high, aquatic, gray, wild, wood i dark elves (drow) od kojih svaka
po neku specifičnost. DM može i da odredjenim rasama zabrani odredjene klase
posto bi bilo veoma neuobicajno videti vilenjaka varvarina.
(DMG str 20-24)
Sledi tabela sa delom rasnih karakteristika.
|
proširena Tabela 2-1:
Racial Ability Adjustments
|
Rasa |
Promena sposobnosti |
Omiljena klasa |
Veličina |
Brzina |
Visina (ft) |
Težina (pd) |
Ljudi |
ništa |
bilo koja |
medium |
30 stopa
|
5 - 6
|
125-250
|
Patuljci |
+2 Con, -2 Cha |
fighter |
medium |
20 stopa
|
4 - 4,5
|
125-250
|
Vilenjaci |
+2 Dex, -2 Con |
wizard |
medium |
30 stopa
|
4,5 - 5,5
|
85-135
|
Gnomi |
+2 Con, -2 Str |
illusionist*** |
mali * |
20 stopa
|
3 - 3,5
|
40-45
|
Polu-vilenjaci |
ništa |
bilo koja |
medium |
30 stopa
|
5 - 6
|
90-180
|
Polu-orci |
+2 Str, -2 Int**,
-2 Cha |
varvar |
medium |
30 stopa
|
5 - 6
|
135-260
|
Polušani |
+2 Dex, -2 Str |
lopov |
mali * |
20 stopa
|
3
|
30-35
|
*mala bića imaju:
+1 AC (teže ih je pogoditi),+1 na attack roll (velika im meta),+4
na Hide ali nose manja oružja i 3/4 od tereta koji može da ponese
medium biće iste Snage |
**inteligencija ne može pasti
ispod 3
|
***wizard specijalizovan za iluzije |
Visina i težina su
u stopama i funtama; 1 feet=30,5 cm, 1 pound=0,45 kg; žene su niže
i lakše |
Dakle, kada već bacite kocikice i odredite sposobnosti,
potrebno je da izaberete rasu i da te sposobnosti modifikujete u odnosu
na to koju ste rasu izabrali.
Omiljena klasa je bitna u slučaju likova koji imaju više različitih klasa.
(PHB str 56)
Visina i težina spadaju samo u opis lika i ne utiču na sposobnosti lika.
Automatski jezici su oni koje pripadnik rase zna automatski a sa liste
bonus jezika se biraju oni koje lik dobija usled visoke inteligencije
(broj bonus jezika jednak je INT modifieru).
Za opis rasa i rasne karakteristike
kliknite na linkove:
Možda je dobro da pročitate o
alignmentu pre
nego što pročitate o rasama.
|