Player's Handbook

Chapter 1

SPOSOBNOSTI
(ABILITIES)

Svaka sposobnost delimično opisuje vaš lik i utiče na akcije. Svaki put kada u igri budete bacali kockice, rezultatu će biti dodat ili oduzet neki broj u zavisnosti od odredjene sposobnosti. Lik koji je snažan će lakše preživeti ujed otrovne zmije, jače će udariti. Inteligentan čarobnjak će zapamtiti više magija. Harizmatičan lik će biti bolje tretiran od strane drugih likova. Prosečna vrednost je 10 i toliko će otprilike imati seljaci sa kojima ćete se susretati u igri ali vi niste prosečni ljudi već heroji te ćete imati više. Osnovni način odredjivanja sposobnosti je da bacite 4d6 kockice i ne računate najslabiju tako da će rezultat biti od 3 do 18. Uradite to 6 puta a zatim rasporedite rezultate po sposobnostima onako kako želite.


Primer modifikovanja:
Kad napadate nekog kratkim mačem bacate d20 kockicu i dodajete STR modifier da vidite da li ste ga pogodili (dodaju se još neki modifieri ali više o tome na drugom mestu).
Ukoliko je vaša snaga 15, STR modifier je +2 i ako ste dobili broj 17 računate kao da ste dobili 19. Ukoliko je to dovoljno za pogodak bacate  da vidite koliko ste ga oštetili (1d6 za kratki mač) i opet dodajete STR modifier (+2).


U D&D-u postoji 6 sposobnosti:
Strenght (STR) - Snaga
Dexterity (DEX) - Spretnost (Pokretljivost)
Constitution (CON) - Konstitucija
Intelligence (INT) - Inteligencija
Wizdom (WIS) - Mudrost
Charisma (CHA) - Harizma

vrednost modifier
1 -5
2-3 -4
4-5 -3
6-7 -2
8-9 -1
10-11 0
12-13 +1
14-15 +2
16-17 +3
18-19 +4
i tako dalje...

Strenght (STR)
Snaga je izuzetno važna za fightere, varvare, paladine, rendžere i monahe jer im daje potrebnu nadmoć u borbi. STR modifier se primenjuje na: melee attack roll; damage roll; strenght checks (razbijanje vrata, guranje teških predmeta i slično).

Dexterity (DEX)
-označava spretnost, pokretljivost, koordinaciju, reflekse i balans. Najvažnija je za lopove ali je veoma bitna i za one profesije koje nose slab oklop (varvari i rendžeri) ili ne nose oklop (monasi, wizardi, sorcerers). Ova sposobnost je bitna i za bilo koga ko želi da bude dobar strelac. DEX mod. se primenjuje na: ranged attack rolls; Armor class (AC); Reflex saving throws (za izbegavanje fireball magije, sličnih magija ili situacija koje se mogu izbeći dobrim refleksima).

Constitution (CON)

-predstavlja izdržljivost i zdravlje vašeg lika pa je važna za sve profesije. CON mod. se primenjuje na: HIT DIE (kockica koja se baca na prelasku u viši nivo, koja odredjuje za koliko se poena povećava vaše zdravlje); Fortitude saving throws (otpor na otrov, pritisak i bilo šta čemu se čvsrto telo može odupreti);

Intelligence (INT)

-odredjuje koliko dobro vaš lik uči, rezonuje, analizira. Životinje imaju inteligenciju 1 ili 2, sva
bića koja imaju 'čovekoliku' inteligenciju imaju najmanje 3. Najvažnija je za wizarde jer odredjuje koliko magija mogu da bace, koliko su im magije jake, koliko im se teško odupreti. Važna je takodje za bilo koga ko želi veliki asortiman znanja (skills). INT mod. odredjuje: koliko će jezika vaš lik znati na početku igre, broj skill poena koji se dobijaju na svakom nivou (najmanje 1).

Wisdom (WIS)

-označava mudrost, snagu uma, percepciju i intuiciju. Ono što je inteligencija za wizarde to je mudrost za klerike, paladine, druide i rendžere.
WIS mod. se primenjuje na: Will saving throw (otpornost na charm person, hipnozu i slične magije koje deluju na volju).

Charisma (CHA)

-označava nečiju ubedljivost, liderstvo, ličnu privlačnost, lepotu, snagu ličnosti. Harizma je najvažnija za paladine, sorcerere i bardove. Ono što je inteligencija za wizarde je harizma za sorcerere i bardove. Važna je i za klerike jer odredjuje njihovu sposobnost da se bore sa undead bićima (vampiri, zombiji, 'živi mrtvaci'). Primenjuje se na: pokušaje uticanja na odluke drugih (blefiranje, diplomatija...), Turning checks (pokušaje odbijanja i uništenja undead bića) klerika i paladina.



modifier - broj koji se dodaje ili oduzima nekoj vrednosti.
roll - broj dobijen bacanjem kockice.
Armor class (AC) - broj koji je potrebno dobiti da bi nekog pogodili, (oklop + štit + sposobnost izbegavanja)
Will - volja

Na svaka četiri nivoa možete
podići jednu sposobnost za 1 poen.
Mnoge magije mogu privremeno povećati ili smanjiti sposobnosti.
Neki magični predmeti mogu promeniti sposobnosti dok ih lik upotrebljava a drugi, redji mogu trajno povećati neku sposobnost kao i wish magija.

prethodna strana

Heroji

home

sledeća strana

Rase

Autor sajta:
payton