Primer modifikovanja:
Kad napadate nekog kratkim mačem bacate d20 kockicu i
dodajete STR modifier da vidite da li ste ga pogodili (dodaju
se još neki modifieri ali više o tome na drugom mestu).
Ukoliko je vaša snaga 15, STR modifier je +2 i ako ste dobili
broj 17 računate kao da ste dobili 19. Ukoliko je to dovoljno
za pogodak bacate da vidite koliko ste ga oštetili
(1d6 za kratki mač) i opet dodajete STR modifier (+2).
|
U D&D-u postoji 6 sposobnosti:
Strenght (STR) - Snaga
Dexterity (DEX) - Spretnost (Pokretljivost)
Constitution (CON) - Konstitucija
Intelligence (INT) - Inteligencija
Wizdom (WIS) - Mudrost
Charisma (CHA) - Harizma
|
|
vrednost |
modifier |
1 |
-5 |
2-3 |
-4 |
4-5 |
-3 |
6-7 |
-2 |
8-9 |
-1 |
10-11 |
0 |
12-13 |
+1 |
14-15 |
+2 |
16-17 |
+3 |
18-19 |
+4 |
i tako dalje...
|
|
Strenght (STR)
Snaga je izuzetno važna za fightere, varvare, paladine, rendžere i
monahe jer im daje potrebnu nadmoć u borbi. STR modifier se primenjuje
na: melee attack roll; damage roll; strenght checks (razbijanje vrata,
guranje teških predmeta
i slično).
Dexterity (DEX)
-označava spretnost, pokretljivost, koordinaciju, reflekse i balans.
Najvažnija je za lopove ali je veoma bitna i za one profesije koje nose
slab oklop (varvari i rendžeri) ili ne nose oklop (monasi, wizardi,
sorcerers). Ova sposobnost je bitna i za bilo koga ko želi da bude dobar strelac. DEX mod. se primenjuje na:
ranged attack rolls; Armor class (AC); Reflex saving throws (za izbegavanje
fireball magije, sličnih magija ili situacija koje se mogu izbeći dobrim
refleksima).
Constitution (CON)
-predstavlja izdržljivost i zdravlje vašeg lika pa je važna za sve profesije.
CON mod. se primenjuje na: HIT DIE (kockica koja se baca na prelasku u
viši nivo, koja odredjuje za koliko se poena povećava vaše zdravlje); Fortitude saving
throws (otpor na otrov, pritisak i bilo šta čemu se čvsrto telo može odupreti);
Intelligence (INT)
-odredjuje koliko dobro vaš lik uči, rezonuje, analizira. Životinje imaju
inteligenciju 1 ili 2, sva
bića koja imaju 'čovekoliku' inteligenciju imaju najmanje 3. Najvažnija
je za wizarde jer odredjuje koliko magija mogu da bace, koliko su im magije
jake, koliko im se teško odupreti. Važna je takodje za bilo koga ko
želi veliki asortiman znanja (skills). INT mod. odredjuje: koliko će jezika
vaš lik znati na početku igre, broj skill poena koji se dobijaju na svakom
nivou (najmanje 1).
Wisdom (WIS)
-označava mudrost, snagu uma, percepciju i intuiciju. Ono što je inteligencija
za wizarde to je mudrost za klerike, paladine, druide i rendžere.
WIS mod. se primenjuje na: Will saving throw (otpornost na charm person,
hipnozu i slične magije koje deluju na volju).
Charisma (CHA)
-označava nečiju ubedljivost, liderstvo, ličnu privlačnost, lepotu, snagu
ličnosti. Harizma je najvažnija za paladine, sorcerere i bardove. Ono
što je inteligencija za wizarde je harizma za sorcerere i bardove. Važna
je i za klerike jer odredjuje njihovu sposobnost da se bore sa undead
bićima (vampiri, zombiji, 'živi mrtvaci'). Primenjuje se na: pokušaje
uticanja na odluke drugih (blefiranje, diplomatija...), Turning checks
(pokušaje odbijanja i uništenja undead bića) klerika i paladina.
|