|
|
MAGIJA
Svakog jutra, wizard lista svoj spellbook
(knjigu sa spelovima), gleda koje spelove (čarolije, magije) ima zapisane i kada odabere
one spelove koji će mu biti potrebni u toku dana, čita te
stranicame pune tajnstvenih simbola. Kada to obavi, te magije su spremne
u njegovom umu i potrebno je još samo par odredjenih reči, pokreta i
po koji tajni sastojak pa da ta magija dobije svoj konačni efekat.
Magije se dele na arcane i divine. Wizardi, sorcereri i bardovi
koriste arkanske magije. Klerici, druidi, iskusni paladini i iskusni
rendžeri koriste divine magije. Arkanske magije su tajanstvene, čudne
sile i moći koji se mogu "otključati" odredjenim rečima i pokretima a divine magije dolaze od božanskih sila ili sila prirode
i posledica su povezanosti lika sa izvorom .
U praksi, najveća razlika izmedju njih je što oklop smeta čarobnjacima za arkanske
magije a za divine ne smeta. Efekti i jednih i drugih magija su isti.
|
Magija kao pojam u šitem smislu obuhvata veliki broj različitih magičnih
efekata koji se nazivaju spells,
mada se ova dva pojma mogu koristiti i kao sinonimi.
Postoji odredjeni broj i nivo (level) spelova koje čarobnjak zna i odredjeni
broj i nivo spelova koje može da baci svakog dana (uvek manji od broja
spelova koje zna). Ti brojevi su različiti u zavisnosti od klase a sa
iskustvom se povećavaju. Nivo spela
predstavlja koliko je neki spel moćan. On postoji da ne bi oni manje
iskusni čarobnjaci mogli da koriste veoma moćne magije. Ne treba mešati
nivo lika i nivo spela. Spelovi imaju 9 nivoa a za nivoe
lika je taj broj neograničen. Magije 9-og nivoa se otprilike dobijaju na
17-om nivou.
Spelovi imaju različite karakteristike: vreme potrebno da se baci spel
(casting time), domet (range), područje koje pogadjaju, trajanje, komponente,
protivnike na koje utiče. Potrebno je uzeti sve ove parametre u obzir
da bi znali šta će se desiti, kakve ćete sile prizvati na bojište, da
ne bi zakačili i svoje saborce ili potrošili magiju na biće koje je na
nju otporno..
Dok govorite magične reči i pravite potrebne pokrete morate održati koncentraciju.
Ukoliko ste prekinuti nekim od razloga nabrojanih u knjizi (povreda u
borbi najčešća) bacate kockice da vidite da li vam je koncentracija prekinuta
i spel propao, pri čemu DC zavisi od stepena distrakcije. Koncentracija
je jedan od skilova, koje čarobnjaci trebaju da usavršavaju ukoliko ne
očekuju potrebnu zaštitu od saboraca.
Spel može propasti ukoliko protivnički
čarobnjak baci suprotan spel (counterspell) ili ukoliko čarobnjak arkanske
magije za koju je potreban pokret (S) nosi oklop.
Skrol (scroll) je magični zapis koji sadrži neku magiju. Za dešifrovanje
skrola potreban je Spellcraft check (jedan od skilova) pri kojem je DC
= 20 + nivo spela.
Arkanske magije su
direktna manipulacija mističnih energija koja zahtevaju prirodan
talenat (sorcerers), dugo proučavanje (wizardi) ili oba (bardovi).
Bolje su za napad od divine magija ali slabije za odbranu i lečenje
mada se ova dva skupa velikim delom i preklapaju pa postoje spelovi
koji su i arcane i divine (isti efekat, različito poreklo). Da bi
wizard mogao da baca magije, potrebno mu je 8 sati sna ili odmora
i sat vremena za čitanje spellbook-a i pripremanje spelova. Oni
spelovi koje wizard zna su upisani u njegovoj knjizi spelova (spellbook)
i pri prelasku na sledeći nivo on u nju upisuje nove spelove a može
neke spelove i upisati sa skrolova ili pozajmljenih knjiga magije
ali pri tom čitanju i prepisivanju uspeh nije zagarantovan.
Sorcereri i bardovi nemaju knjige magije i ne pripremaju unapred
magije mada im je potreban odmor (8 sati) i koncentracija od oko
15 minuta pri kojoj moraju da imaju mir (bard mora da svira svoj
instrument). Oni u toku dana mogu baciti bilo koju magiju od onih
koje znaju ali su kao i wizard ograničeni brojem magija koje mogu
baciti svakog dana. Praktična razlika izmedju wizarda i sorcerera
je što wizard zna više ranznovrsnih i jačih magija ali sorcerer
ima veći izbor u trenutku bacanja čini i može ih češće bacati.
|
 |
Divine spelovi izvlače svoju moć iz nekog uzvišenog izvora (boga,
prirode, zakona i dobrote). Koriste ih klerici, druidi i iskusni (od
četvrtog nivoa) paladini i rendžeri. Magije pripremaju slično kao wizardi
ali im ne treba odmor već molitva i moraju odrediti vreme u koje će se se
moliti svakog dana (zora, podne, veče, ponoć itd) pa su i oni ograničeni
brojem spelova koje mogu baciti u toku dana. Moraju pripremiti spelove
unapred, nemaju spellbook ali su ograničeni izborom po klasama.
Divine magije se takodje mogu zapisivati
na skrolove ako čarobnjak ima Scribe Scroll feat. Može ih "dešifrovati"
bilo ko upotrebom Spellcraft skila ali ih mogu koristiti samo oni divine
čarobnjaci koji imaju taj spel na svojoj klasnoj listi spelova. Nove magije
se dobijaju na višim nivoima a DM može dozvoliti i učenje iz skrolova
ako čarobnjak ima dovoljan nivo, istu klasu kao tvorac skrola i uspe da
dešifruje skrol.
|