Player's Handbook

Chapter 10

MAGIJA

Svakog jutra, wizard lista svoj spellbook (knjigu sa spelovima), gleda koje spelove (čarolije, magije) ima zapisane i kada odabere one spelove koji će mu biti potrebni u toku dana, čita te stranicame pune tajnstvenih simbola. Kada to obavi, te magije su spremne u njegovom umu i potrebno je još samo par odredjenih reči, pokreta i po koji tajni sastojak pa da ta magija dobije svoj konačni efekat.

Magije se dele na arcane i divine. Wizardi, sorcereri i bardovi koriste arkanske magije. Klerici, druidi, iskusni paladini i iskusni rendžeri koriste divine magije. Arkanske magije su tajanstvene, čudne sile i moći koji se mogu "otključati" odredjenim rečima i pokretima a divine magije dolaze od božanskih sila ili sila prirode i posledica su povezanosti lika sa izvorom .
U praksi, najveća razlika izmedju njih je što oklop smeta čarobnjacima za arkanske magije a za divine ne smeta. Efekti i jednih i drugih magija su isti.


Magija kao pojam u šitem smislu obuhvata veliki broj različitih magičnih efekata koji se nazivaju spells, mada se ova dva pojma mogu koristiti i kao sinonimi. Postoji odredjeni broj i nivo (level) spelova koje čarobnjak zna i odredjeni broj i nivo spelova koje može da baci svakog dana (uvek manji od broja spelova koje zna). Ti brojevi su različiti u zavisnosti od klase a sa iskustvom se povećavaju. Nivo spela predstavlja koliko je neki spel moćan. On postoji da ne bi oni manje iskusni čarobnjaci mogli da koriste veoma moćne magije. Ne treba mešati nivo lika i nivo spela. Spelovi imaju 9 nivoa a za nivoe lika je taj broj neograničen. Magije 9-og nivoa se otprilike dobijaju na 17-om nivou.

Spelovi imaju različite karakteristike: vreme potrebno da se baci spel (casting time), domet (range), područje koje pogadjaju, trajanje, komponente, protivnike na koje utiče. Potrebno je uzeti sve ove parametre u obzir da bi znali šta će se desiti, kakve ćete sile prizvati na bojište, da ne bi zakačili i svoje saborce ili potrošili magiju na biće koje je na nju otporno..

Dok govorite magične reči i pravite potrebne pokrete morate održati koncentraciju. Ukoliko ste prekinuti nekim od razloga nabrojanih u knjizi (povreda u borbi najčešća) bacate kockice da vidite da li vam je koncentracija prekinuta i spel propao, pri čemu DC zavisi od stepena distrakcije. Koncentracija je jedan od skilova, koje čarobnjaci trebaju da usavršavaju ukoliko ne očekuju potrebnu zaštitu od saboraca.
Spel može propasti ukoliko protivnički čarobnjak baci suprotan spel (counterspell) ili ukoliko čarobnjak arkanske magije za koju je potreban pokret (S) nosi oklop.

Skrol (scroll) je magični zapis koji sadrži neku magiju. Za dešifrovanje skrola potreban je Spellcraft check (jedan od skilova) pri kojem je DC = 20 + nivo spela.

Arkanske magije su direktna manipulacija mističnih energija koja zahtevaju prirodan talenat (sorcerers), dugo proučavanje (wizardi) ili oba (bardovi). Bolje su za napad od divine magija ali slabije za odbranu i lečenje mada se ova dva skupa velikim delom i preklapaju pa postoje spelovi koji su i arcane i divine (isti efekat, različito poreklo). Da bi wizard mogao da baca magije, potrebno mu je 8 sati sna ili odmora i sat vremena za čitanje spellbook-a i pripremanje spelova. Oni spelovi koje wizard zna su upisani u njegovoj knjizi spelova (spellbook) i pri prelasku na sledeći nivo on u nju upisuje nove spelove a može neke spelove i upisati sa skrolova ili pozajmljenih knjiga magije ali pri tom čitanju i prepisivanju uspeh nije zagarantovan.

Sorcereri i bardovi nemaju knjige magije i ne pripremaju unapred magije mada im je potreban odmor (8 sati) i koncentracija od oko 15 minuta pri kojoj moraju da imaju mir (bard mora da svira svoj instrument). Oni u toku dana mogu baciti bilo koju magiju od onih koje znaju ali su kao i wizard ograničeni brojem magija koje mogu baciti svakog dana. Praktična razlika izmedju wizarda i sorcerera je što wizard zna više ranznovrsnih i jačih magija ali sorcerer ima veći izbor u trenutku bacanja čini i može ih češće bacati.

Divine spelovi izvlače svoju moć iz nekog uzvišenog izvora (boga, prirode, zakona i dobrote). Koriste ih klerici, druidi i iskusni (od četvrtog nivoa) paladini i rendžeri. Magije pripremaju slično kao wizardi ali im ne treba odmor već molitva i moraju odrediti vreme u koje će se se moliti svakog dana (zora, podne, veče, ponoć itd) pa su i oni ograničeni brojem spelova koje mogu baciti u toku dana. Moraju pripremiti spelove unapred, nemaju spellbook ali su ograničeni izborom po klasama.

Divine magije se takodje mogu zapisivati na skrolove ako čarobnjak ima Scribe Scroll feat. Može ih "dešifrovati" bilo ko upotrebom Spellcraft skila ali ih mogu koristiti samo oni divine čarobnjaci koji imaju taj spel na svojoj klasnoj listi spelova. Nove magije se dobijaju na višim nivoima a DM može dozvoliti i učenje iz skrolova ako čarobnjak ima dovoljan nivo, istu klasu kao tvorac skrola i uspe da dešifruje skrol.


ST - saving throw
XP - poeni iskustva
spell - magični efekat
DC - Difficulty Class (težina nekog poduhvata izražena brojem)

 

prethodna strana

Istraživanje

home

sledeća strana

Spell

Autor sajta:
payton