Ciljevi
Montessori obrazovanja !
Osnovna
namena Montessori obrazovanja je obezbedjivanje pažljivo planiranog,
stimulirajućeg okruženja koje ce pomoći detetu da razvije odlične temelje
kreativnog učenja.
Specifični
ciljevi su:
-
Razvijanje
pozitivnog stava prema školi.
Većina aktivnosti je
individualna - dete je uposleno onom aktivnošću prema
kojoj ima odredjene sklonosti. Stoga, ono radi po sopstvenom
nahodjenju, ponavljajuci zadatke onoliko koliko samo želi. Na taj način, ono gradi pozitivan stav prema sopstvenom
učenju.
-
Pomoć
detetu u razvoju samopouzdanja.
Zadaci su dizajnirani tako da je svaki novi korak - stepenica u
napred, čime se izbegava negativno iskustvo čestih neuspeha.
-
Pomoć
svakom detetu u gradjenju navike koncentracije.
Efektivno učenje
pretpostavlja sposobnost pažljivog slušanja i obraćanja pažnje na ono
što je rečeno ili pokazano. Kroz seriju privlačnih iskustava, dete
formira naviku produžene
pažnje, kroz šta povećava mogućnost svoje sposobnosti koncentracije.
-
Bodrenje
trajne znatiželje.
Duboka, trajna i uporna
znatiželja je preduslov za kreativno učenje. Obezdedjujuci detetu
mogućnost otkrivanja novih kvaliteta, dimenzija i odnosa, osnovni
element kreativnog učenja je utemeljen.
-
Razvijanje
navika inicijative i doslednosti.
Okružujuci dete privlačnim
materijalima i procesom učenja koje zadovoljava njegove unutrašnje
potrebe, ono postaje naviknuto na sopstvene zanimljive aktivnosti.
Postepeno, to rezultuje navikom inicijative - osnovnom odlikom svakog
vodjstva.
-
Razvijanje
unutrašnje sigurnosti i osećaja reda u svakom detetu.
Kroz dobro uredjeno, obogaćeno ali jednostavno
okruženje, detetova potreba za redom i sigurnošću je zadovoljena. Ovo je
primećeno u mirnom efektu koje okruženje ima na dete.
|