FAQ - frequently
asked questions
Najčešće postavljana pitanja i odgovori na njih
P:
Odakle potiče Montessori obrazovanje?
O:
Montessori obrazovanje je osnovano 1907 godine u Italiji a osnovala ga je
dr Maria Montessori. Svoj obrazovni metod ona je bazirala na naučnom
posmatranju procesa dečijeg učenja. Vodjena svojim otkrićem, da deca sama
sebe uče, dr Montessori je dizajnirala “pripremljeno okruženje” u
kojem deca mogu slobodno da biraju izmedju brojnih, specifičnih
aktivnosti. Sada, gotovo jedan vek kasnije, Montessori obrazovanje je
utemeljeno u celom svetu i obuhvata decu od rodjenja pa do doba
adolescencije.
P:
Koja je razlika izmedju tradicionalnog i Montessori obrazovanja?
O:
Montessori stavlja akcenat na učenje putem svih pet čula, a ne samo putem
slušanja, gledanja ili čitanja. Deca u Montessori učionicama uče svojim
sopstvenim, individualnim tempom i u skladu sa sopstvenim izborom
aktivnosti od ponudjenih nekoliko stotina mogućosti. Učenje je uzbudljiv
proces otkrivanja, predvodjen koncentracijom, motivacijom,
samo-disciplinom i ljubavlju ka učenju.Montessori učionice smeštaju decu u
grupe od po tri godine (3-6, 6-9, 9-12, itd),
formirajući na taj način zajednicu u kojoj starija deca spontano
dele svoje znanje mladjoj. Montessori predstavlja jedan potpuno drugačiji
pristup obrazovanju.
P: Da
li mogu da primenjujem Montessori metod kod kuće, sa svojom decom?
O:
Da,
mozete primeniti Montessori principe kod kuće. Pogledajte svoju kuću kroz
oči svoje dece. Deci je potreban osećaj pripadnosti i oni ga u potpunosti
dobijaju učestvujuci u rutinama svakodnevnog života. “Pomozi mi da to
uradim sam” je osnovni moto svakog preškolca. Da li možete pronaći način
da vaše dete učestvuje u pripremanju hrane, čišćenju,
vodjenju računa o odeći, obući i igračkama? Obezbedjivanje mogućnosti ka samostalnosti je najsigurniji
način da svom detetu izgradite
samopouzdanje. U školi / zabavištu jedino Montessori učitelj može valjano
sprovesti Montessori obrazovanje, koristeći specijalizovanu opremu za učenje iz “pripremljenog
okruženja”.
P: Da
li je Montessori dobar za decu sa problemima u učenju? A za nadarenu
decu?
O:
Montessori je dizajniran da pomogne svoj deci dosežući njihov pun
potencijal njihovim individualnim tempom. Učionica čija deca imaju različite sposobnosti je zajednica u kojoj svi
uče jedni od drugih i u
kojoj svi daju svoj doprinos. Štaviše, grupe dece različitih godina
dopuštaju svakom pojedinačnom detetu da pronadje svoj sopstveni tempo, bez
osećanja “ispred” ili “iza”.
P: Da
li su Montessori deca uspešna kasnije u životu?
O:
Istraživanja
pokazuju da su Montessori deca dobro pripremljena za kasniji emocionalni,
društveni i akademski život. Na standardnim testovima, Montessori deca
zauzimaju mesto iznad proseka, po kriterijumima kao što su praćenje
uputstava, započinjanje s poslom na vreme, pažljivo slušanje, upotreba
osnovnih sposobnosti, pokazivanja odgovornosti, postavljanje provokativnih
pitanja, pokazivanje entuzijazma prema učenju i prilagodljivost novim
situacijama.
|