VEŽBE
ZA RAZVOJ JEZIKA
(Strana i dalje u izradi.... Hvala na strpljenju...)
PRVA KNJIGA
ZA ČITANJA (ZA DECU OD 4,5 GODINE I VIŠE)
MATERIJAL
1.Kontejner (poslužavnik) za držanje različitih predmeta.
2.Predmeti kao što su poklopac, šoljica, ekser, itd..
3.Prazan list papira.
4.Olovka.
5.Prekrivač.
PRIPREMA
1.Proveriti
upotrebljivost materijala.
2.Uzeti
u obzir spremnost deteta.
3.Uzeti
u obzir spremnost roditelja.
PREZENTACIJA
1.Pozovite
dete, imenujte rad, pokažite gde stoji materijal. Raširite pokrivač na
podu i postavite pripremljeni materijal. Sedite i zamolite dete da sedne
do Vaše nedominantne strane.
2.Postavite
kontejner ispred deteta govoreći :”Želim danas, sa tobom da uradim nešto posebno. Napisaću tajnu poruku na
listu papira, ti ćeš je pročitati i reći ćeš mi o čemu sam mislila.”
3.Položite objekte preko prekrivača, držite jedan
po jedan predmet dopuštajući detetu da ih oseti, zamolite dete da ih
imenuje.
4.Napišite na listu papira ime jednog predmeta (npr.
poklopac), zamotajte papir i dodajte ga detetu moleći da Vam kaže šta je
napisano. Kad pogodi šta je
napisano, zamolite dete da spari papir sa odgovarajućim objektom.
5.Ponavljajte postupak sve dok nesparite sve
predmete.
6.Po završetku, zamolite dete da složi materijal na
svoje mesto i zamotajte prekrivač.
SVRHA INTERESOVANJA
1.Upoznavanje s materijalom.
2.Pisanje poruke.
3.Čitanje
poruke.
4.Sparivanje
poruke i predmeta.
DIREKTNI
CILJEVI
1.Razumevanje
da je čitanje tumačenje napisanih misli druge osobe.
2.Iskustvo
u pravom čitanju.
INDIREKTNI
CILJEVI
1.Razvoj
pravopisa.
2.Razvoj
rečnika i čitanja.
VEŽBE
IZ PRAKTIČNOG ŽIVOTA
Obrazovanje nije samo metod usvajanja standardnog znanja ili korektnog ponašanja,
već i metod koji omogućava usvajanje dobrih navika. Kroz obrazovanje
dete otkriva kako da se prilagodi društvu. Aktivnosti iz praktičnog života
obezbedjuju idealnu priliku za vezbu i razvoj neophodnih veština. Svrha ovih vežbi
su:
1. Pomaganje detetu da postane nezavisno.
2. Osposobljavanje deteta da uskladi svoje fizičke, psihičke i moralne
želje:
-"fizičke želje"- ka pokretu i vežbi udova,
-"psihičke želje"- da se ti pokreti usavrše,
-"moralne želje"- da se postane koristan i drugima.
3. Iniciranje poštovanja i ljubavi prema radu.
4. Pomaganje detetu da obavlja svakodnevne aktivnosti sa radošću i veštinom.
DOVIDJENJA (ZA
DECU OD 2,5 GODINE I VIŠE)
MATERIJAL
---
POSTUPAK
Svako dete ponaosob treba da dodje do Vas i kaže "Dovidjenja".
Potrebno je da svakom detetu date dužnu pažnju i narvno, odgovor. Budite
sigurni u "kontakt očima".
PRIMEDBA
1.Vežba je za manju ili veću grupu dece, najmanje 2 osobe.
2.Odaberite odgovarajuće vreme za to, npr u 17 časova.
SENZORNO
MOTORNE VEŽBE
MIRISNE
TEGLE (za decu od 4 godine)
MATERIJAL
Kutija
ili poslužavnik sa 8 neprovidnih teglica, u paru
po četiri različita mirisa (kafa, biber, vanila, deterdžent,
beli luk, kokos...).
PREZENTACIJA
1.Postavite
teglice u dva niza i promešajte ih.
2.Izaberite
jednu teglicu, otvorite je, pomirišite i pronadjite odgovarajući
par.Dajte detetu da to isto uradi.
3.Pokušajte
isto sa drugim teglicama. Kad pronadjete odgovarajući par, stavite ih
ispred kutije.
4.Nastavite
sa postupkom sve dok ne složite sve tegle.
5.Složite
sve tegle i dajte detetu da to isto uradi.
DIREKTAN
CILJ
Pomoći
detetu da bude svesno da stvari imaju različite mirise
REČI
Prijatno,
neprijatno, blago, jako, itd...
*PRIMEDBA
1.Početi
sa jakim mirisom.
2.Menjati
mirise kako bi dete naučilo što više o njima.
MISTERIOZNA
TORBA (za decu od 2 godine)
MATERIJAL
Torba 20
x 15 cm sa 10 različitih predmeta.
PREZENTACIJA
1.Prvo
proveriti da li dete zna nazive svih predmeta u torbi.
2.Objasnite
detetu šta nameravate da uradite.
3.Stavite
ruku u torbu i uzmite neki
predmet govoreći njegovo ime.
4.Pokažite
detetu šta Vam je u ruci i kažite :”U mojoj ruci je--- “
5.Tražite
od deteta da to isto ponovi.
SVRHA
INTERESOVANJA
Moment kada predmet koji smo izvukli odgovara imenu
koji smo već rekli.
DIREKTNI CILJ
Razlikovanje oblika i vizuelno i putem dodira.
INDIREKTNI CILJ
Bogaćenje rečnika.
VARIJACIJE
1.Dopustite detetu da vadi iz torbe slične predmete
kao što su olovka, flomaster..
2.Dopustite detetu da vadi sllične predmete koristeći
različite ruke.
3.Možete staviti par sličnih predmeta u torbu a
potom ih različitim rukama vaditi napolje ili te iste predmete možete
staviti u različite torbe.
*PRIMEDBA
Menjajte predmete u torbi bar jednom mesečno.
(Strana
i dalje u izradi.... Hvala na strpljenju...)
|