Šta čini Montessori obrazovanje
jedinstvenim ?
Ceo pristup detetu.
Osnovna svrha Montessori programa je pomoći svakom detetu da dostigne svoj
puni potencijal na svim poljima života. Aktivnosti pomažu razvoju socijalnih
sposobnosti, emocionalnih sposobnosti i telesne koordinacije, a takodje i
osigurava pripremu za dalja buduća akademska nastojanja. Holistički nastavni program
pod upravom roditelja
ili posebno obučenih učitelja, omogućava detetu da okusi radost
učenja, vreme da uživa u tom procesu i obezbedjuje razvijanje samopoštovanja. Obezbedjuje iskustva iz kojih dete stvara sopstena
(sa)znanja.
Pripremljeno okruženje.
Celokupno okruženje -
saba / učionice, materijali, atmosfera - moraju potpomagati detetu.
Roditelj / učitelj obezbedjuje neophodna sredstva, i osigurava boravak deteta u sigurnom i pozitivnom
okruženju. Zajedno, roditelj / učitelj i dete
stvaraju odnos baziran na poverenju i poštovanju koje bodri samopouzdanje
i volju da se probaju nove stvari.
Montessori materijal.
Opažanja dr Montessori u kojim vrstama igračaka deca najviše uživaju, navela su je
da dizajnira brojne
multi-senzorne, dosledne i samo-ispravljajuce materijale koje olakšavaju
učenje. U Vašoj
kući, igrajući se sa sopstvenom decom, možete ali i ne morate da imate
Montessori materijal.
Roditelj
/Učitelj.
Montessori
roditelj / učitelj je dizajner okruzenja, demonstrator, model ponašanja i posmatrač
pojedinačnog dečijeg razvoja. Roditelj / učitelj olakšava učenje.
|